DOE MEE

Achtergrond

 

Om het verhaal van Scheveningse Vis nog beter te kunnen vertellen, is er het beeldmerk ‘Noordzeevis uit Scheveningen’, dat staat voor echte Scheveningse Vis: authentiek en lokaal. Den Haag TV maakte er een korte documentaire over het beeldmerk werd voor het eerst getoond bij een internationaal persevenement op Scheveningen.

 

 

Er is een toolkit beschikbaar waarin o.a. gebruik van het logo, stickers, posters en andere materialen te bestellen zijn. Ondernemers kunnen hiermee de consument laten zien waar zij voor staan.

Interesse in de toolkit, of wilt u meer informatie? Neem dan contact op met Stichting Noordzeevis uit Scheveningen.

 

Geen Outlook? Stuur een mail naar info@noordzeevisuitscheveningen.nl

De activiteiten rond Noordzeevis uit Scheveningen zijn ontstaan vanuit het thema Banking for Food van de Rabobank. Met dit thema wil Rabobank haar positie als internationale Food & Agri bank inzetten, door een bijdrage te leveren aan het oplossen van de wereldvoedselproblematiek. In de regio Den Haag is de Rabobank in dialoog met stakeholders gekomen tot het thema Scheveningse Vis. Het is herkenbaar en lokaal en kan bovendien rekenen op veel steun uit de omgeving.

 

 

Medio februari 2015 organiseerde Rabobank Regio Den Haag de eerste bijeenkomst waarbij Rabobank samen met een brede representatie van de Scheveningse vissector het thema verkende. In oktober 2015 werd het vervolg georganiseerd waarbij een grote groep uit de sector in dialoog ging over het onderwerp Scheveningse Vis. Het enthousiasme om hier met elkaar energie in te steken was groot.

 

Sfeerimpressie oktober 2015

  • Lees het artikel "Grotere vissector Scheveningen" uit de Posthoorn voor een verslag van de avond en achtergronden.
  • Na deze bijeenkomst heeft Rabobank samen met het Haagse bureau Schuttelaar & Partners gesprekken gevoerd met betrokkenen om het plan verder uit te werken. Vervolgens is de stichting Scheveningse Vis opgericht. De sector kwam op 16 februari 2016 weer bij elkaar om de resultaten te bespreken en gericht na te denken over hoe het initiatief verder vorm moet krijgen.